Boxer

My er sådan en, der går med hatte og som gerne klæder sig på som en dronning og sætter sig fornemt på triptrappen et kvarter efter, at vi andre er gået i gang med at spise en omgang hverdagsaftensmad som kødboller. Eller også går hun i komfort-mode, der er hun i disse dage, og det kan jeg virkelig godt forstå.
Det er skiundertøj. Hver dag. Hun er også sådan en, der gemmer sig. Så sidder hun bag en dør i en halv time og snakker med en tøjhund og griner diabolsk, når man tilfældigt finder hende. I morges fandt jeg hende krøllet sammen i et hjørne af badeværelset, fordi hun ikke gad børste tænder. Bare for at sætte scenen og undskylde mig selv, om hvem man måske lige skal indskyde, at jeg har en særdeles veludviklet evne til at blive forskrækket over meget små ting.

Denne dag havde hun toppet skiundertøjet med sådan en (irriterende) hårbøjle med en lille hat på skrå á la cabaret. Vi andre sad og spiste vores hverdagsmad, og pludselig var hendes stol tom. Det kan betyde toilet, det kan betyde, at der var en Barbie, der ikke havde fået sin velfortjente røffel, som selvsagt prioriteres højere end aftensmaden.

Jeg gik ind i stuen, for jeg hørte en lyd.

Jeg ved ikke, om det var hårbøjlens form eller udelukkende det faktum, at hun stod på alle fire af uforklarlige årsager. Men i en brøkdel af et sekund var jeg fuldstændig sikker på, at jeg så en Boxer-hund midt i vores stue. Jeg mener det. Jeg så den. En uhyggelig Boxer, som en grå-brun Baskervilles hund midt i mit hjem, og mit hjerte hamrede, og jeg tror endda, jeg gjorde et hop, og måske var det netop hoppet, der fik min hjerne rystet på plads, så jeg så, at det bare var My i skiundertøj og cabarethat.

Der er mere mellem himmel og jord, eller jeg er i hvert fald glad for, at vi ikke også faktisk har dyr. Jeg ville befinde mig i et livslangt mareridt.

 

Billedresultat for baskerville hund

Skriv et svar

