Kald mig venligst fru

Jeg troede, der ville falde en masse ord ud af mit hoved automatisk efter i lørdags, hvor jeg jo så blev gift.

Det gør der ikke rigtigt. Måske er det fordi, jeg stadig er lidt tung i hovedet. I morges mødte jeg op på mit arbejde i Valby kl 8. Jeg havde ellers aflyst alle møder, fordi jeg skulle til netværksmøde i Gentofte.

Jeg har åbne vabelsår på størrelse med femkroner på mine fødder, for det der med at gå sko til er jo overvurderet.

Hvad der ikke er overvurderet er at blive viet.

Det har blæst mig temmelig meget omkuld, hvor smukt og højtideligt, det var.

Dagen før var jeg eksamenstør i munden, og sommerfuglene flaksede mere end nogensinde i de timer inden halv tolv, hvor vi skulle vies.

Jeg blev vildt bange for, at jeg havde misforstået tidspunktet. Inde på rådhuset var der varmt, og jeg faldt ned ad trappen til toilettet og slog hul på mit knæ, men det er der ikke så meget nyt i, og det bringer jo som bekendt lykke…..

Så kom det. Øjeblikket hvor vi sagde ja. Og bagefter sagde Morten til min store overraskelse: der er lige noget, vi skal huske – og kiggede på børnene. Op af sin bæltetaske tog Jonathan en ringæske og åbnede den. Så rakte han den til My, der afleverede den til Morten. Perfekt koreografi, og jeg tudede allerede inden, den var skubbet ned på min finger.

Bagefter var der ris og champagne og frokost i Kongens Have, og dagen sluttede med den fineste fest. Hvor Morten og jeg holdt taler, der stadig snurrer i mit hoved, for det var så fint med alle de ord. Det hele var lige, som vi drømte om.

Vi var hjemme kl 6, og da vi vågnede to timer senere, hvor vi skulle ned og hente vores ting, opdagede vi, at My og hendes kusine havde lagt syv store bøger under hver vores hovedpude.

Se det er et rigtigt eventyr, og jeg må indrømme, at jeg er lykkelig. Og lykkeligt gift.

5 tanker omkring “Kald mig venligst fru

Skriv et svar

