Har han/du så været nede på knæ?

Nej.

Ja. Blablabla. Vi gifter os til august. 

Det afføder mange spørgsmål. Særligt: Har han/du så været nede på knæ? Især Morten har fået spørgsmålet. 

Det er lidt nutti, synes jeg. Og gammeldags. Fred være med det. Fint for alle, der er vilde med det ritual. 

Men gu’ fanden har han ej, og jeg ville grine min røv i laser, mens jeg hev ham op at stå, hvis han gjorde. Er du stiv, har du tabt noget, er du okay? Ville jeg brøle. 

Ikke fordi, jeg eller vi er uromantiske. Netop den form er bare meget ulig os og alt, hvad vi har med. 

Vi er begge vokset op i familier, der har kæmpet for ligestilling og praktiseret den. Vi ser måske mere romantik i at sidde over en kold øl i Madrid og sige: kunne det ikke være fedt, hvis vi blev gift og holdt en fest og så snakke og planlægge sammen i 100 år.

Og jeg mener virkelig: smukt og dejligt med de der: vil du, Hanna Brigitta Hansen gifte dig med mig.

Men det virker stadig i 2017 som om manden faktisk skal undskylde og forklare og tage mandelammere for, at han ikke har været nede på knæ, og det synes jeg sgu er konservativt, hyklerisk-feministisk, oldnordisk, retarderet og grinagtigt. 

2 tanker omkring “Har han/du så været nede på knæ?

  1. Tillykke. Du har fuldstændig ret. Da der blev friet i mit lille liv, var det mig der gjorde det. På sms (manden min var ude at rejse med arbejde). På skuddag. Der kom fluks et JA tilbage – og senere: Det har kostet mig dyrt i baren. 🙂

    Liked by 1 person

  2. Altså, jeg ville personligt dø af grin.. Især fordi min stivbenede kæreste aldrig ville kunne rykke sig op elegant fra fliserne. Jeg synes lidt, det er noget pjat – og jeg har sagt, at hvis vi nogensinde skal giftes, skal det ikké være ink. amerikaner frieri, kirke og alt det der. Han synes jeg er kedelig, men han er også håbløs romantikker :p

    – A

    Liked by 1 person

Skriv et svar

