Sluk

Da jeg var 14 troede jeg, at jeg ville være meget mere voksen, end jeg er nu. At det hele fulgte med automatisk. Men vi har ikke malet lejligheden i ti år, og vi synes, det er fesent at bruge penge på sengetøj, så det vi har, har vi fået af mine forældre. Lige nu er vi lidt i bekneb, fordi der ligger fire sæt i Sverige. Der er dødningehoveder på min dyne og Real Madrid på Mortens. Her tænker jeg fint, vi kunne stramme lidt op. (Men jeg ønsker mig det IKKE i bryllupsgave!)

På andre områder er jeg langt mere voksen, end jeg nogensinde havde troet, jeg ville blive. Det gælder økonomi! Alt er relativt, men der er da ikke røde tal længere. Det gælder small talk med kolleger om morgenen med et friskt smil. Jeg minder mig selv om den der rolle i Krysters Kartel, hvor Brian Lykke er receptionist og drøner rundt og er frisk og corporate på et løbehjul.

Jeg er klart mere voksen end Morten, der f.eks. her til morgen klaskede to grydelåg hårdt sammen lige ved siden af mig, i det sekund jeg var færdig med at stå i telefonkø hos lægen. Vi må se, hvordan det går, når vi bliver gift.

VOKSEN. Jeg ved ikke helt, hvad det er, men det river trangen til en slukknap med sig. Selve det at være voksen. En høj sukken, en stille fuckfinger, farvel.
Jeg elsker når folk bare tjekker ud.

Som nu min kollega. Der pludselig sad ret op og ned og sov på sit kontor. Min veninde, der gik ind i et depot på arbejdet, rullede sig ind i Dannebrog og tog en powernap. Mortens kollega, der satte sig ind i et mørkt kopirum og bare sad dér på et bord helt stille,  så alle, der skulle printe fik et chok.

Mit sommerforsæt er at blive bedre til at tjekke ud, gerne spektakulære, men ufarlige steder.

2 tanker omkring “Sluk

  1. Voksen er noget, man bliver når man fylder 50 – sådan ca. Nok mest fordi man indser, at der ikke er samme mængde tid tilbage, som der har været, og at man faktisk godt kan lide pænt sengetøj og hvide vægge – og nok egentlig hele tiden har kunne det. Men…ikke lige fik det erkendt og gjort. Det er faktisk ikke så slemt, som jeg troede.

    Liked by 1 person

Skriv et svar

